True Friend

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Lydnadskurs och Sockerträff

Av Malin Fahlén - 19 april 2010 21:14


I lördags började Vegas och min lydnadskurs klass 2-3. Det var superkul och alltid nyttigt att gå kurs. Vegas kändes lite avslagen, men det gick ok ändå.  Vi började med en platsliggning med fyra okända hundar och jag dold i tre minuter. Mycket bra träning. Sen körde vi ff med störning, applåder och en som gick som domaren men gick efter en hela tiden och sista störningen någon som apporterade på planen brevis. Han klarade alla störningar och fåller fin fokus på mig. Men i stället så tränger han lite, han har inte gjort det nu på ett tag. Men det är bara att ta tag i. Sen gjorde vi en kedja för att kunna belöna i förflyttningen. Jag valde läggande under gång, inkallning m ställande och som sista fjärren. Den gick ok, han gjorde ett kanon ställande men sen farten från sista streckan till mig var dålig. och så missade han första skiftet på fjärren. Sen låtsades vi att vi skulle gå till ett nytt moment och så belönade jag transporten mellan. Det finns saker att träna på men han har alltid fin attityd även vid utebliven belöning.

Efter kursen åkte jag till Enköping för lite mer träning. Men nu blev det agility. Det går väl ok för mig och Vegas, vi kör på så gott vi kan och jag tycker att det är kul men svårt.

På söndagen blev det lite struligt och jag gjorde en tripp till Västerås i onödan.

Men väl tillbaka i Enköping så sken solen och jag la ett lurigt spår till Vegas. Spåret gick inte alls bra, jag hade lagt slutet lite väl nära mitten så vi hamnade på bakspår. När vi väl hade löst det och tagit oss tillbaka till där vi var så gick det bättre, men när vi kom ut på ett fält så tyckte vegas att här är spåret medan jag inte alls höll med. Då fick han sig en tillsägelse och efter det gick det bättre men inte bra. Vi lyckades tillslut komma runt och fast med en mycket dålig känlsa. Blähh... Vi åkte till klubben för lite annan träning och sen kom det lite småsyskon och hälsade på. Söta är dem och de busade och hade kul.

När de hade åkt så gjorde Maja och jag ett sista ryck med lite agility träning. Kul helg men vi längtar efter att få valla! Men nästa helg ska vi till Blomman igen, plus att Maja och jag går ju vallkurs på onsdagar.

 
 
Liza,Lotus&Pax

Liza,Lotus&Pax

20 april 2010 21:37

Har du sett att Lotus också fått en Prick-valp? Hur söt som helst!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

21 april 2010 00:08

Oj det var mycket i helgen det! Tyckte er agility såg bra ut redan. Var går ni lydnadskurs (hos vem?), fick några fina bilder på Veggie med valparna i helgen. Had det gott!
Vi ses

http://www.123minsida.se/Minos

 
Liza,Lotus&Pax

Liza,Lotus&Pax

26 april 2010 15:17

Fan vad man blir trött på att du aldrig uppdaterar! Habradag!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Liza,Lotus&Pax

Liza,Lotus&Pax

27 april 2010 22:50

Nä jag är tyvärr aldrig nöjd...Du kanske kan sluta sova och blogga på natten ist?
Nä jag vet att man aldrig verkar bli klar, nu måste jag ju tävla spår till och med, bara för att få tävla!!!Kul med kurs, jag vill oxå!
Ja, det kommer bli superskoj, bara massa mat, hundträning och ost och kex och vin-Det går bra!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Fahlén - 25 december 2015 17:42

Vi hade tydligen inga mål för 2015 konstigt nog. Men vi utvärderar väl året ändå. Lok har tävlar lydnad två ggr. En gång i klass ett och en gång i klass två. Båda gångerna med klassvinst och första pris. Han är en skitkul lydnadshund så lite sugn...

Av Malin Fahlén - 29 september 2015 12:54

Är i full gång och både Lok och Vegas har tävlat! Lok kom äntligen med på ett lägrespår och syrran Linna var oxå med. Lok spårade bra men strulade lite med slutet, gick över det och spårade vidare. Så vi krånglade lite där. Men vände tillbaka och h...

Av Malin Fahlén - 7 september 2015 23:10


han kan nästan allt! Till och med ta cert på sin första elitsökstävling!! Wihoo idag är jag så glad! Jag tycker vi var så duktiga där i skogen. Vegas sprang sitt bästa i skogen och jag skötte mig på stigen. Jag var ganska nervös innan, men så när vi ...

Av Malin Fahlén - 27 maj 2015 20:17

  Våren är alltid en så rolig och hektisk tid. Mina hundar var inte anmälda till några tävlingar innan Maj, men i Maj har de haft två tävlingar var i fyra olika grenar, superkul har vi haft!   Risk för världens längsta blogg   Lok inledde m...

Av Malin Fahlén - 22 februari 2015 20:00

de senaste två sökpassen har gått så bra! Vegas har utvecklas massor, det är jättekul! Nu känns det som att han tänker rakt ut 60 meter och sedan om han inte får träff slår han fram. Nu måste vi bara öka på med fler tomslag och fler station två och l...

Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards