True Friend

Alla inlägg under maj 2011

Av Malin Fahlén - 25 maj 2011 23:50

Redan slutet på Maj. Tiden bara rusar på! Vi har hunnit med en hel del träning. Vi har exemplevis kedjat hela eliten två gånger. Det var kul! Men låångt men Vegas höll ihop jättefint. Fin attityd genom hela programmet. Lite små missar här och där blev det. Men nu vet vi exakt vad vi ska träna på. Mycket bra! Samma brister lös igenom båda gångerna. Så nu är det bara att lägga upp en bra plan för de kommande veckorna. Jag sköt upp debuten med en månad ungefär. Men det känns bra då hinner vi hoppas jag få ordning på våra svagheter. Men det känns ändå roligt och bra att ha testat hela programmet. Izabelle och jag har dessutom fått in en bra vana där vi efter avslutad träning går en sväng för att sedan stretcha hundarna ordenligt efter varje pass. det behövs Vegas var ganska stel i början men känns nu mer avslappnad i musklerna. Men vi har också börjat fråga oss hur mycket tid som kan spenderas på olika brukshundklubbar och svaret är tydligen massor av timmar. Det blir mycket sena kvällar men heyy det är det helt klart värt!!

 

Av Malin Fahlén - 17 maj 2011 23:12

Nu har vi tränat kedjor i dagarna två! Det har gått fint men ibland undrar jag om vi någonsin blir klarar för en elitstart! Idag var det kursavslut på lydnadskursen vi gått. Vi skulle visa upp kedjan fritt följ, dumruta och dirigeringsapportering. Det gick helt ok, inga stora missar. Fin attityd och tempo. Fint konskick och dirigering på det. Jag är nöjd! Nu återstår bara massor av annat arbete innen vi kan tävla! Kul!! Jag har gjort upp en plan som vi ska följa. Känns bra vi ska kriga på!!!

 

Av Malin Fahlén - 15 maj 2011 21:15

Idag gjorde Vegas sitt MT med sig hade han bästa brorsan Link och de närmast sörjande. Vi åkte tidigt i regn till Bro-Håbo Vegas var nummer tre och Linken nr fyra.


Började bra med hälsning och lek tyckte jag. Sen gick det väl inte riktigt som jag tänkt mig... Han låste på trummgubben och reagerade med ilska istället för lek. Skallmarkerade och tramsade dig med de avklädda kläderna. Vegas blir väl aldrig arg?! Ja och sen var han inte socialt säker heller. okoncentrerad osv. osv. Det hela slutade på 424 poäng och godkänt. Men känslan sa något annat. Jag hade tänkt något annat och blev besviken. och sen blir jag besviken på mig själv för att jag blir besviken... Fasiken vad gör väl det om hundra år... Vegas är för alltid min bästa vän och jag vet han går för!!! Och jag vet att han alltid gör sitt bästa!! Så nu ska jag bryta ihop och sen ska jag vara nöjd över att han är godkänd!!!

 

  

Av Malin Fahlén - 4 maj 2011 23:22

Trots isande kyla blandat med regn har vi denna vecka fått till många fina lydnadspass. Och alla pass har varit att vi har slutat när vi haft som roligast så vi är såå sugna på mer träning hela tiden. Fått bra tips oxå om det vi haft problem med, så nu jäklar ska det bli bra!! Jag vill bara träna hela tiden!! I dag gjorde vi en kedja med fritt följ, inkallning med stå och ligg och ett konskick. Jättefint var det bra fart och attityd. Sen tränade vi fjärr, dirigeringar och vittring. Det kändes bra och Vegas gjorde mycket fint!


I helgen fick våra får äntligen gå ut i stora hagen, lycka för dem. Efter det åkte vi och la spår till hundarna. Vegas fick ett lååångt spår av sanna. Patrullstig med spårupptag, gick helt ok, han var väldigt intresserad av vindsidan, men löste det bra. Sen hej hopp vad han spårade, jättefint och markerade alla pinnar fint utan en. På slutet gick spåret ut på ett kalhygge då fick han problem, men letade sig tillbaka och vi kunde finna slutet. Jag min klant hade glömt vatten till honom så han jobbade verkligen bra. Nöjd! I söndags var i och tävlade agility. Gick inte så bra, lååång väntan var det oxå i snålblåsten. Men vi utnyttjade tiden till att träna lite annat.


Imorgon väntar ett pass lydnad med alla aussiebrudar från SoSu på VBK det blir kul!!!


Presentation


Malin Fahlén
Vegas - Lok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sugarwind's

Vegas valpar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards